יותר מ-80% מהצרכנים העידו שהצבע הוא הגורם המשפיע ביותר מבחינתם כאשר זה נוגע לשאלה - האם כדאי לקנות מוצר או שלא? הרושם הראשוני של בית העסק שלנו נקבע ברוב המקרים על פי עיצוב לוגו של בית העסק ועל פי הצבעים שהלוגו מכיל.
בשל כך, עיצוב לוגו נחשב לאחד הנושאים החשובים ביותר כשזה נוגע לשיווק של בית העסק. לוגו יכול לעורר תחושות מסוימות אצל הלקוח, רוב התחושות הללו יגיעו מן הצבעים הקיימים בלוגו. צבעים משפיעים עלינו מבחינה פסיכולוגית ויכולים לשנות את התפיסות שלנו ולהשפיע עלינו בלי שנשים לב לכך.
לצורך הדוגמה, בדרך כלל נראה שימוש בצבעים אדום וצהוב בפרסומים שונים בתחום המזון, זאת מאחר והצבעים הללו נחשבים צבעים אשר מעוררים את התיאבון. כפי שאתם יכולים להבין, הבחירה של הצבעים אשר יופיעו בלוגו היא בחירה חשובה מאוד ויש להתייחס אליה בכובד ראש. על מנת להקל עליכם ריכזנו עבורכם במאמר זה מידע על הצבעים השונים, אילו תחושות מעורר כל אחד מן הצבעים ומתי כדאי להשתמש בכל צבע.
הצבע הלבן
הצבע הלבן הוא צבע שמסמל אסתטיות, ניקיון, טהרה, פשטות והיגיינה. ברוב המקרים הצבע הלבן משתייך לדברים חדשים. חשוב לציין כי הצבע הלבן יכול לגרום בחלק מן המקרים לתחושות טובות ובמקרים אחרים לתחושות שאינן טובות,
במרבית המקרים אם עושים שימוש בצבע לבן בעיצוב לוגו, משלבים איתו עוד צבע נוסף. אם בית העסק שלכם עוסק בתחום מוצרי הבריאות, תחום האופנה או תחום מוצרי התינוקות, הצבע הלבן יתאים מאוד לעיצוב הלוגו שלכם.
הצבע הצהוב
הצבע הצהוב הוא צבע שמסמל הערכה עצמית, חיוביות, שמחה וביטחון. במרבית המקרים בהם הצבע הצהוב מופיע בעיצוב של לוגו, הוא יתפוס את תשומתו ליבו של הצרכן אפילו אם הוא מופיע מעט מאוד בלוגו, לכן חשוב מאוד להתייחס לכמות בה אתם משתמשים בצבע הצהוב בעיצוב לוגו.
שימוש רב בצבע הצהוב יכול לעייף את הצרכן. חברות גדולות מאוד בעולם כמו מקדונלד'ס ופרארי עושות שימוש בצבע הצהוב. אחד מן הגוונים של הצבע הצהוב הוא זהב שמסמל בעיקר יוקרה ועושר.
הצבע האדום
הצבע האדום הוא הצבע הנפוץ ביותר מבין כל צבעי הבסיס. הצבע האדום מסמל אומץ, חוזקה, תשוקות, התרגשות, אהבה ועוד. בנוסף על כך, הצבע האדום הוא גם צבעו של הדם כך שהוא גם יכול לעורר תחושות של אגרסיביות ומלחמה.
הצבע האדום נכנס אל תודעתו של האדם אשר מביט בו וגורם לו בצורה לא מודעת לעשות פעולה מסוימת, בין אם זה לרכוש מוצר מסוים או מנה מסוימת, הצבע האדם הוא בעל השפעה רבה על המוח שלנו. ברוב המקרים כאשר עושים שימוש בצבע האדום, משלבים אותו עם צבעים נוספים כמו צהוב ולבן.
הצבע הכתום
עיצוב לוגו בצבע כתום ישדר רוגע, חמימות וידידותיות. הצבע הכתום נחשב לצבע מזמין אשר מייצג את אישיות המותג, ולכן הוא פופולרי בעיקר ברשתות בתי קפה.
הצבע השחור
עיצוב לוגו בצבע שחור מייצג אלגנטיות, יוקרה רצינות וכבוד. אם אתם רוצים למתג את העסק שלכם כעסק יוקרתי ורציני, לוגו בצבע השחור הוא בשבילכם!
Comments